Neimen! Skole, antidepressive, Warsawa +++

Hei! Altså. Hvor har tiden flydd? Kan oppsummere de to siste ukene i tre deler: skolestart, antidepressive og Warsawa-turen!

Antidepressive
Med bivirkninger som kvalme, munntørrhet, en følelse av å være "dissociated", lav matlyst +++... Heldigvis begynner de å avta nå. Jeg kan forvente full effekt på 4-6 uker (det har gått 3.5 uker nå). Allerede nå kan jeg si at jeg har mer ro enn før. Jeg kjenner angst og slikt i timer og for ikke å snakke om Warsava, men selve nivået er lavere enn før. Jeg har troen på at dette hjelper, og er jeg ikke helt fornøyd etter den fulle effekten skal ha vært, skal jeg tilbake til psykiater og øke dosen. Jeg var på kontroll nå på onsdag og smilte gjennom hele timen for det har vært så endring på livskvaliteten min, bare dette å ikke være anspent hele satans tiden.

Skolestart
Skolestarten gikk bedre enn forventet, og jeg gikk i mesteparten av timene faktisk! Jeg kjente angsten i noen av dem men klarte å bli sittende. Jeg var dårlig et par dager, men det kan ha vært bivirkninger av tablettene... Så dette med AD + skole må jeg se langtid på, ettersom neste uke og videre utover blir nivået økt et par hakk for å si det mildt.

Warsawa
Jeg hadde billetter til å se Alan Walker i Warsawa, som var julegave til Sondre fra meg. Vi dro på mandags morgen, og reisen med fly osv var en god utfordring for meg.. Vel fremme på hotellet i 14-tiden slappet jeg av, og vi stakk til kjøpesenteret tvers over gata. Jeg hadde øyne på en ting: sminkebutikken Sephora! En ting kanskje mange ikke vet, er at jeg elsker makeup. Jeg ser Youtubere, jeg kjøper merkevarer og elsker eyeliner, smokey eye og er ikke redd for å pynte meg for bare en skoletime hehehe. Så etter 40 minutt og 2100kr fattigere, var jeg en lykkelig jente!

Sondre gjorde også litt shopping (faktisk), og etter en salat, en nap på hotellet og middag på Hard Rock Cafe, var vi rimelig skutt og la oss tidlig.
Tirsdagen ble brukt til byvandring; Warsawa er en fantastisk fin by, og jeg misunner virkelig de som studerer der! Rent og fint, fargerike bygg og mye mer moderne enn slitte Budapest. En burger senere var vi gode og mette etter flere timers gåing, og en nap på hotellet gjorde susen.

Så var det tid for konsert! Det var ikke store stedet konserten var på, noe som gjorde opplevelsen helt magisk. Anbefaler alle en Walker-konsert om dere er glad i eletronic dance og litt mer hard beat/trance/eletronika, da musikken utenom de store hitene fra topplistene var sykt rå. Tre timer etterpå og jævlig vondt i ryggen, sovna vi pent i hotellsenga.. Dro avgårde på morgenkvisten på onsdag og det var home sweet home.

And now what?
Og nå sitter jeg her, i en pent ryddig leilighet. Jeg har hatt 6 timer med laber idag.. Men først måtte jeg shippe Sondre avgårde til flyplassen. Nå er jeg veterinærstudent alene, og avstandsforhold er tilbake på agendaen. Det blir svært uvandt å sove alene, lage egen middag +++, etter samboerskap i 3.5 år. Forhåpentligvis går disse 2.5 årene jeg har igjen fort. Snufs!
Så får vi se hvordan jeg klarer meg med både panikkangst og å være alene fremover i et krevende studie. Går nok bra.